Khamis, 17 Mac 2011

Perutusan YDP MPP USM 2010/2011

Assalamualaikum..Salam 1 Malaysia dan Salam Kelestarian Teras Pembangunan Insaniversiti...
Pertama sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada barisan MPP 2010/11 kerana berjaya mengeluarkan buletin MPP pertama pada kali ini..

Selaku YDP MPP Universiti Sains Malaysia sidang 2010/11, Dengan berbekalkan kepercayaan yang diberikan oleh mahasiswa/i serta pihak Universiti, kami di barisan MPPUSM untuk sidang yang baru ini akan cuba mengemudikan dengan baik bahtera yang sama-sama kami naiki ini dalam merentasi arus dan gelombang pelayaran yang pastinya penuh dengan ranjau yang bakal mendatang. Justeru, kami mengharapkan sokongan semua untuk sama-sama berpadu tenaga menuju satu matlamat yang sama iaitu untuk terus mencapai dan mengekalkan kegemilangan Universiti Sains Malaysia.

Kita harus menerima realitinya bahawa alam kemahasiswaan kini tidak lagi sama. Hampir setiap hari, ada saja masalah dan isu baru yang timbul, menyebabkan kita sebagai mahasiswa terkadang berasa tertekan dan ditekan. Keterbukaan mahasiswa/i dalam mengemukakan pandangan dan perspektifnya sendiri berhubung dengan sesuatu masalah, perlulah diberi perhatian dan mendapat pertimbangan yang sewajarnya dari semua pihak. Saya mewakili MPPUSM pada sidang ini, ingin menyeru kepada pimpinan-pimpinan pelajar melalui organisasi mahupun individu perseorangan agar sentiasa bersedia dalam mengutarakan cadangan atau kritikan membina demi kepentingan bersama.

Segala idea yang diutarakan perlu dibincangkan melalui medium yang lebih ilmiah dan berpaksikan pada keintelektualan sabagai seorang mahasiswa/i. Contohnya melalui saluran dan ruang-ruang organisasi yang dibenarkan oleh pihak universiti tentunya. Pihak MPPUSM sentiasa bersedia menjadi perantara dalam membawa suara mahasiswa/i ke peringkat atasan. Oleh itu, saya mengharapkan agar kita dapat bersatu hati dalam memastikan aspirasi, hak dan kebajikan pelajar terus terbela.

Akhir kata, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang menyokong MPP pada kali ini. Semoga kita dapat bekerjasama dalam menjayakan misi dan visi Universiti...


Muhammad Idzuan bin Jamalludin
Ydp MPP USM 2010/2011

Tiada ulasan: