Rabu, 20 Julai 2011

PENGUMUMAN: Penggunaan Email Pelajar USM

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Makluman berikut adalah berkenaan penggunaan e-mel pelajar Universiti Sains Malaysia yang telah dipanjangkan daripada pihak Pusat Pengetahuan Komunikasi & Teknologi (PPKT) kepada Majlis Perwakilan Pelajar.

Setiap pelajar diberikan e-mel pelajar oleh PPKT. Namun begitu, kadar penggunaannya oleh pelajar amat mendukacitakan. Oleh hal yang demikian, penghantaran e-mel dalaman (misalnya daripada pihak USM kepada pelajar) telah mengakibatkan masalah kepada pihak PPKT. Pengumuman, pemberitahuan, dan yang seumpamanya berkemungkinan untuk tidak sampai kepada pelajar kerana kurangnya bilangan pelajar yang menyemak e-mel mereka. Oleh itu, PPKT memohon kepada semua pelajar agar memanfaatkan e-mel pelajar yang diberikan untuk kebaikan bersama.

Selain itu, para pelajar juga boleh memohon software Windows7 secara percuma daripada pihak PPKT dengan menghantar e-mel kepada msdnaa@usm.my. Sila nyatakan dalam permohonan tersebut nama penuh, e-mel pelajar dan nombor matrik anda. Kami di barisan MPP menggalakkan semua mahasiswa/i untuk  memanfaatkan kemudahan yang telah disediakan oleh pihak Universiti.

Sebarang masalah atau pertanyaan berkaitan dengan e-mel pelajar, sila e-melkan kepada helpdesk@student.usm.my



Daripada:
Mohd. Hanif bin Ahmad dan Nurul Husna binti Omar
Exco Majlis Perwakilan Pelajar 2010/11

Universiti Sains Malaysia




'KELESTARIAN TERAS PEMBANGUNAN INSANIVERSITI'

1 ulasan:

Marlina Salleh berkata...

macam mana nak guna emel tu? emel address n password pon xtau. hoho